وجود ۴۰۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور-راهبرد معاصر

وجود ۴۰۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۴۰۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور داریم که باید با استفاده از فناوری‌های نوین از فعالیت آنها جلوگیری کرد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۱ - ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 09
کد خبر: ۲۵۹۷۲۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ علیرضا عباسی روز چهارشنبه در دومین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم البرز که سالن جلسات حوزه ریاست دادگستری کل استان برگزار شد، بر ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در انسداد و مدیریت چاه‌های غیرمجاز در کشور تاکید کرد.

وی مطرح کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور داریم که باید با استفاده از فناوری‌های نوین قبل از آنکه اتفاقی بیفتد از فعالیت این چاه‌ها جلوگیری کرد که این مهم نیازمند اعتمادسازی و جلب مشارکت مردمی است.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی محور‌های طرح شده در «برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران» در حوزه منابع آبی اشاره کرد و به تشریح ظرفیت‌های این قانون پرداخت.

عباسی با بیان اینکه توسعه صنعت در استان یک نیاز است، اما باید همراه با آمایش سرزمینی باشد، افزود: باید صنایعی ایجاد شوند که نیازمند منابع آبی نیستند. برای نمونه «نیروگاه منتظر قائم» فردیس برای تولید برق بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب استفاده می‌کند که پذیرفتنی نیست.

علی شیرین زاد، دیگر نماینده حوزه انتخابیه کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به کوتاهی‌های برخی دستگاه‌های مسئول در حوزه منابع آبی اظهار کرد: در کنار آن آگاهی عمومی نسبت به آب نیز کم است و بهینه سازی مصرف آب در بخش کشاورزی یک ضرورت به شمار می‌رود. / مهر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده